Закрити

  Авторизація

Логін
Пароль
Запам'ятати на 2 тижні?

Забули пароль?
Якщо ви незареєстровані, пройдіть реєстрацію






Останні новини
Останні новини
Всеукраїнська акція "Відновлюємо ліси разом" призупиняється у зв'язку з обмеженнями на організацію масових заходів
13.03.2020р.

Проаналізувавши ситуацію в Україні та Європі, ми вирішили відмінити проведення...

Олександр ФІЛЬЧАКОВ: «Незаконне вирубування лісу в промислових масштабах на Харківщині припинено»
13.03.2020р.

Загрозливе за масштабами незаконне вирубування лісів розпочалося в Україні не...

Підсумки торгів необробленою деревиною заготівлі першого кварталу 2020 р.
12.03.2020р.

Лісогосподарські підприємства львівського обласного управління завершили...

Ми системно змінюємо підходи до роботи у лісовій галузі, - Андрій Заблоцький
11.03.2020р.

95% усієї деревини, яку заготовляють лісогосподарські підприємства в Україні,...

Діджиталізації у лісі: у Коростенському держлісгоспі всі ліси під відеоспостереженням
11.03.2020р.

Відеонагляд все частіше використовують для охорони лісів. Це недешеве...



***
Опитування
Опитування
Опитування

Мораторій на вивіз кругляка хочуть відмінити, а в Ви за чи проти?

Ваш помічник
Ваш помічник
5928
07.11.2007р. |
Лаки і барвники для вікон

Юрген Браузеветтер, Наталія Василенко, фірма "Штайнбок"

Загалом лаки і фарби (далі лаки) призначені для захисту деталей від впливу погодних умов (дощу, снігу тощо) і передусім від шкідників і УФ - випромінювання. З іншого боку, вони облагороджують виріб і надають йому привабливішого вигляду . Їх поверхня порівнюється з гладкістю паперу або шовку.

Оскільки візуальна якість дуже часто залежить від якості обробки столярних виробів, завжди варто надавати цій темі особливої уваги.

Виходячи з того, що ми постійно відповідаємо на питання наших клієнтів стосовно систем лакування , пропонуємо лише короткий огляд деяких і з них, нагадуючи, що процес лакування вимагає серйознішого ознайомлення.

Прозора обробка полягає у нанесенні на поверхню деревини безбарвних або забарвлених прозорих обробних матеріалів, які створюють покриття, що зберігає або ще більше про являє текстуру деревини.

Її застосовують при виготовленні виробів облицьованих струганим шпоном і облицювальним матеріалом на основі просочення паперів і з необлицьованих деревостружкових і деревоволокнистих плит.

Непрозора обробка полягає у нанесенні на поверхню деревини пігментованих непрозорих матеріалів, які створюють на поверхні покриття, що повністю приховує текстуру й колір деревини або іншого матеріалу. Непрозору обробку застосовують при виготовленні побутових і спеціальних меблів, вбудованого обладнання, деталей сільськогосподарських машин, вікон і дверей, у житлових будинках.

Імітаційна обробка - це обробка, при якій поліпшуються декоративні властивості деревини звичайних порід або надають їй зовнішнього вигляду деревини цінних порід чи інших матеріалів. І мітаційну обробку проводять при виготовленні меблів, дверей, корпусів радіо- і телеприймачів та інших виробів.

Основними методами імітаційної обробки є : глибоке фарбування; нанесення малюнка текстури деревини безпосередньо на оброблювану поверхню; склеювання деревини папером із надрукованою на ньому текстурою деревини або іншим малюнком; напресовування на деревину спеціальних смоляних обробних плівок; облицювання деревини листовим пластиком.

Спеціальна обробка полягає у нанесенні на поверхню деревини обробного шару з розплавленого або порошкоподібного металу (металізація), розплавлених смол і інших матеріалів, а також у виконанні різних декоративних робіт безпосередньо на деревині (різьблення, тиснення, інкрустація, випалювання). Спеціальну обробку застосовують переважно в кустарних виробництвах, при виготовленні малогабаритних виробів.

Види лаків. Загальні положення



Лаки на водній основі

Лаки на основі розчинника

Спиртові лаки

Поліефірні лаки

Епоксидні лаки

Олійні лаки

Нітроцелюлозні лаки

Поліуретанові лаки

Поліхлорвінілові лаки

Двокомпонентні поліуретанові лаки

Лаки із затвердінням під впливом ультрафіолету

Поліестер- лаки

Бейци ( морилки ):

Бейци з позитивним ефектом

Бейци з розчинником

Бейци на водній основі

Спосіб і вибір лакування

Залежно від лаку і поверхні оброблюваних деталей можливі різні способи нанесення лаку і різне обладнання , яке забезпечує рівномірне нанесення лаку.

Забарвлення пензлем

Застосовується в індивідуальному меблевому виробництві, або для реставраційних робіт . Вимагає великої інтенсивності роботи й великої кількості лаку - порівняно з раціональними способами нанесення лаку за допомогою агрегатів.

Розпилення з фарбопульта

Широкозастосовуваний сьогодні спосіб нанесення лаку, розрахований на всі галузі, не вимагає великих витрат матеріалу.

Нанесення барвників наливом

Швидкий спосіб роботи при рівномірній витраті лаку і відносно низькій його втраті. Застосовується в основному для пласких поверхонь.

•Вальцювання

Застосовується для обробки пласких поверхонь. При цьому способі нанесення лаку об`єм матеріалу, що наноситься, становить менш ніж 40 г /м2 і дає можливість економити лак.

• Занурення

Служить для лакування маломірних деталей. Бейцування, грунтовка меблевих деталей, що реставруються також можлива.

При великих виробничих об`ємах застосовують таке обладнання :

• Обладнання для відбілювання у процесі обробки поверхонь;

• Верстати для бейцування;

• Автомати для напилення лаку;

• Верстати для текстурного друку тощо

Вибір кольору

Нижче перераховані кольори користуються особливою популярністю у віконному виробництві, при чому колір вікна може бути змінений. Треба зазначити, що в Європі вже значною популярністю користується дерев`яне вікно з відповідним зовнішнім алюмінієвим обкладенням ( колір його може бути вибраний за бажанням). Системи інструментів Leitz дозволяють виготовляти такі віконні профілі, які передбачають згодом встановлення алюмінієвих фасадів.

Залежно від фірми-виробника лаки можуть мати однаковий колір , однак різні найменування, при цьому потрібно завжди запитувати карту декорів :

Палісандр Горіх

Світлий дуб Махагон

Темний дуб Афромозія

Хемлок ( тсуга ) Тіктона (тик)

Сосна Вишня

Білий тощо

Лазурі



Як альтернативу виробники лаків пропонують і лазурі . Відмінності цього способу обробки поверхонь полягає у тому, що відпадає необхідність у бейцуванні , і віконна лазур замінює віконний покрівельний лак. Віконною лазуррю можна досягти лише матової поверхні виробу, що відрізняє від лакування , яке утворює блискучу поверхню.

Крім того, лазурі прозорі і наносяться на відповідного кольору грунтовку . Вибір грунтовки відбувається із врахуванням поверхні, яка буде нею покрита методом занурення . Розчинники і сповільнювачі схоплення лаку при цьому більше не потрібні. Кількість нанесення лазурей складає від 100 до 150 г /см2.

Лаки і лазурі на водній основі з розчинниками

Лаки і лазурі на водній основі і з розчинниками необхідні при обробці під великим тиском. П роцес нанесення матеріалу треба здійснювати великими форсунками. Їх можна транспортувати і складувати при низьких температурах. Для матеріалів на водній основі необхідний контроль за температурою навколишнього середовища. Утилізація таких матеріалів не складає проблем.

Попередня обробка



Для проведення лакування немає потреби в спеціальній підготовчій обробці. Однак, вироби повинні бути, якщо можливо, обчищені від пилу і бути сухими, а приміщення для пофарбування повинно мати кімнатну температуру. Навіть при застосуванні високоякісного обладнання перед лакуванням необхідно все ж злегка прошліфувати поверхні виробу хоча б для того, щоб зняти сліди затисних роликів. Старе прислів`я свідчить: "Хороше шліфування - половина лакування ". Після шліфування виріб треба обдути повітрям.

Умови лакування

Треба дотримуватися розпорядження виробника лаку відносно умов його застосування (шари лаку, температура і вологість приміщення, аспірація тощо). Зазвичай, висувають такі вимоги:

Вологість приміщення - 50-70 % (як у звичайному приміщенні)

Температура приміщення - прибл . 20-25оС

Кількість нанесення

Оскільки кількість нанесення лаку залежить від рекомендацій виробника з застосування того або іншого типу лаку, то ми можемо назвати тільки приблизну величину: кількість нанесення лаку на вікно від 100 до 150 г /м2. Це означає , що якщо втрати лаку при розпиленні складають прибл . 50% від тієї, що покриває площу вікна, що становить 35%, то загальна кількість нанесення складе прибл . 300 г /м2. Тобто, для вікна площею 3-4 м2 необхідно мати 1 літр лаку.


Нанесення лаку

100-150 г /м2

Площа поверхні рами вікна

0,35 м2 х (зсередини і зовні) = 0,7 м2 + 50% для поверхні профілів =1 м 2 на видиму поверхню вікна

Втрати при розпиленні

кількість нанесення лаку 150 г/м + втрати при розпиленні до 50 % =300 г/ м2

Кількість лаку на м 2 поверхні

300 г /м2


Сушка

Для захисту робочого персоналу від випаровування, що виникає у процесі лакування , і для того, щоб досягти високої якості поверхонь, рекомендується обладнати спеціальне приміщення ( пофарбувальну ), де вироби будуть фарбувати, і додаткове - для сушки.

Оскільки лаковані поверхні повинні сохнути, якщо можливо, у приміщеннях, вільних від пилу , то пропонують такі способи сушки:

Натуральна сушка лаку

Натуральна сушка лаку підходить для вікон, які підвішують на час сушки на спеціальний конвеєр.

Час натуральної сушки лаку

Час сушки водорозчинних лаків і лазурей , за умови дотримання вимог виробників лаку, складає від 30-45 хвилин при температурі від 35 до 45°C. Для лаків і лазурей із розчинником потрібний час сушки 100-120 хвилин на кожний нанесений шар при температурі 45°С. Заключне "спокійне" затверднення рекомендується протягом 24 годин.

Технічна сушка лаку

Для скорочення часу сушки при великих виробничих обсягах пропонують лінію сушки, що складається і з зони випаровування, зони сушки і зони охолодження, яка підходить для лаків із коротким часом сушки.

Полаковані деталі подають транспортною стрічкою від наливного агрегату через сушильний канал зі швидкістю подачі прибл . 4 м /хв. Інший метод полягає в аналогічному способі сушки, але деталі складують на стелажах.

Інші способи сушки: інфрачервона сушка, ультрафіолетова сушка або високочастотна сушка, - придатні тільки для промислового застосування . Для невеликих підприємств інвестиції на них дуже великі і тому вони недоцільні.

Приміщення для обробки розпиленням



При оснащенні стенду з обробки розпиленням необхідно врахувати багато важливих моментів. Це, передусім, вимоги щодо захисту здоров`я, як-от: лак із розчинником повинен виходити за допомогою аспіраційного витягу , оскільки необхідний постійний обмін повітря, тобто виведення відпрацьованого і введення свіжого, об`єм якого повинен відповідати розмірам приміщень пофарбувальної дільниці.

Зверніть увагу на загальні вимоги і вимоги до організації пофарбувальної дільниці.


Мінімальна висота приміщення

3 м

Стіни, стеля

вогнетривкий матеріал

Підлога

вогнетривкий матеріал, стійкий до впливу лаку, що не просочується

Вхід

самозамикається назовні, вогнетривкий

Вікна

вогнетривкі, відкриваються назовні

Аспірація

близько до підлоги або прямо на ній, профільтроване повітря, що виводиться назовні через дах

Подача свіжого повітря

якщо можливо, - через дах і з вільною тягою
Стенд для пофарбування напиленням


Стенд для забарвлення напиленням повинен бути оснащений системою для видалення лакопофарбувального пилу , що утворюється на місці лакування . Сучасна техніка напилення лаку за допомогою стенда є двох видів:

Стенд для вологого напилення лаку: обладнання повинне бути цілком надійним, із кабіною і циркуляцією води. Це обладнання для будь-якого підприємства загалом є найкращою мірою захисту. Задньою і бічною стінками стікає шар води, а деталь встановлюється на столі, що обертається. Основними перевагами цього обладнання є :

• рівномірна аспірація

• змиття водою лакопофарбувального пилу зі стінок стенда

• безпечна для здоров`я робота

• висока пожежо - і вибухобезпека

• повне пиловидалення тощо

Позаду стінки із проточною водою встановлена зона очищення . Вода в обладнанні перебуває у кругообігу. Для гарантії безпечної утилізації відходів лаку необхідно, щоб у воду додавали прибл . 0,1% коагулянту .

Стенд для сухого напилення лаку: туман, що містить лак, відсмоктується через спеціальний фільтр. Лаковий туман осідає у фільтрі і очищене повітря виводиться назовні. Фільтри необхідно регулярно замінювати і утилізувати.

Агрегати для нанесення лаку – пістолети



Для нанесення лаку вручну найчастіше застовуються пістолети - розпилювачі . Інші способи : фарбування пензлем, нанесення наливом , вальцювання або занурення застосовують тільки для спеціальних і специфічних галузей. Серед типів пофарбування розпиленням розрізнюють такі:

• розпилення з повітрям

• розпилення без повітря

• електростатичне розпилення

Розпилення з повітрям

Розрізняють дві системи повітряних пістолетів:

• із верхнім резервуаром для фарби

• із нижнім резервуаром для фарби

Найкраще зарекомендував себе пістолет із верхнім розташуванням резервуара. Резервуар може бути виконаний з металу або полімеру. Його місткість - від 0,5 до 1 л . Витрата повітря - від 200 до 350 л /хв. Тиск повітря - від 1 до 3 bar. Матеріал розпилюється на поверхню за допомогою стисненого повітря через сопло з голкою, далі - через отвір і розподільну повітряну головку . Для різних видів лаку необхідні також різні розміри сопел і тиск повітря.

Матеріал Тиск Розмір сопла

Поліестер - лаки 0,8 bar 2 до 2,5 мм

Грунтовка 2 до 2,5 bar 1,8 до 2,2 мм

Фінішний лак 3 до 3,5 bar 1,5 до 1,8 мм

Патина 4 до 4,5 bar 1 до 1,5 мм

Бейц 0,8 до 2,0 bar 1 до 1,5 мм

Лазурь 3,5 до 4 bar 2мм

Система Aircoat (повітряного шару)

Це обладнання підходить для розпилення лаків і бейців за допомогою повітряного компресора низького тиску . Матеріал подається в пістолет і потім за допомогою тиску повітря (1 до 2 bar) розпилюється. Цей прилад можна порівняти з резервуаром, який працює під тиском , однак пістолет не вимагає багато часу на переоснащення .

Система Airmix (змішаного повітря)

Ця система є комбінацією безповітряної і повітряної систем. Розпилення лаку проводять під тиском » 35 bar. Промінь лаку обволікається повітряною сорочкою з тиском 1-1,5 bar. Перевага цього методу полягає у тому, що розпилення відбувається практично без лакового пилу . За допомогою агрегату Airmix гарантується краще і контрольоване розпилення лаку.

Двокомпонентні агрегати

Наступною групою агрегатів, які набувають все ширшого застосування , є двокомпонентні агрегати. Лак і затверджувач автоматично перемішуються під час розпилення, оскільки затверділий лак через його в`язкість не розпилюється.

Бейц-майстер

Це агрегати для розпилення бейца . Оснащуються великими резервуарами, пістолетами (1 до 2,5 bar) і шлангом. Бейцы (також і позитивні) не осідають , оскільки вони постійно перемішуються. Забезпечується рівномірне і вільне розпилення.

Безповітряне розпилення



Безповітряне розпилення означає динамічне дроблення матеріалу най дрібнішими краплями . Стиснене повітря як засіб розпилення більше не потрібне. Основним елементом методу розпилення під високим тиском є насос. Він працює у двох різних системах: електрогідравлічна і пневмогідравлічна . Якщо на підприємстві немає компресора, то можна працювати з електричним насосом, а якщо є стиснене повітря - то кращим варіантом для насоса буде пневмогідравлічний привід .

Підвищення тиску перебуває у межах від 1:25 до 1:60, це означає , що 1 bar повітря дасть 25-60 bar тиску лаку. Необхідний тиск для деревних лаків - у межах між 70 і 130 bar, залежно від сопла, і матеріалу розпилення. Агрегати такого типу, зазвичай, можна переміщувати на робочій дільниці , вони часто виконані в закритому варіанті, що запобігає їх забрудненню.

Ця система застосовується у 90% випадків на підприємствах, що виготовляють вікна. Вона дуже зручна в обслуговуванні.

Переваги: Незначний об`єм лакового пилу , особливо при розпиленні на корпуси. Висока продуктивність, економія витрат стисненого повітря. Висока економічність завдяки змінним соплам і регулюванню діаметра променя розпилення.

Недоліки : Лак виходить через сопло з великою швидкістю, вбирає повітря і при розпиленні перетворюється на піну. За відсутності умов відповідної сушки (недостатня аспірація ) на поверхні виробу утворяться повітряні бульбашки, які загалом знижують якість поверхні готового виробу.

Електростатична система розпилення

Лакування громіздких матеріалів (крісла, каркаси столів) з деревини пов`язана з великою втратою лаку. При конвекційному розпиленні, з повітрям або без нього, втрати лаку складають між 60 і 80 %. Відомо, що деревина - поганий провідник. Щоб забезпечити провідність струму через деревину при електростатичному розпиленні, її вогкість повинна бути у межах 10%. Утримання вологи в названих межах особливо проблематично в зимовий час, що ставить виробників вікон перед необхідністю вирішувати великі проблеми, оскільки в цю пору року можна досягти макс . 6% вологості . Втрати лаку становлять приблизно 30-50%. Ця техніка розпилення заснована на анодах і катодах, причому пістолет має позитивний заряд (+), а деталь, що піддається напиленню , негативний (-). Деталь заземляють спеціальною прищіпкою . При обробці різноформових деталей утворення "клітки Фарадея" у важкодоступних місцях є дуже складним моментом і лакування може бути поліпшене тільки при регулюванні швидкості часток лаку або відстані напилення .

На основі поганої провідності деревини залишкова вологість повинна бути в межах 12-14%. Таке дотримання вологості обов`язкове. Ця система передусім призначена для забарвлення металевих виробів, але при певних умовах може застосовуватися і при обробці деревини.

Безповітряна електростатична система

Цей вид пофарбування розпилює лак із в`язкістю прибл . від 40 до 60 секунд згідно

DIN і тиском прибл . 100 bar без повітря за допомогою спеціальної системи сопел із завихренням. Після проходу через сопла лак притягується на заземлену деталь хмарою, що летить. Завдяки лініям магнітного поля деталь лакується зі всіх сторін . Ця система на 30% економить витрату лаку і на 15% - робочий час. Ідеальна галузь застосування - для великих пофарбувальних дільниць із високими вимогами до якості.

Перевага: Рівномірне пофарбування деталей різноманітних форм, оскільки лак притягується до деталі і покриває навіть важкодоступні місця. Велика продуктивність.

Недолік

: Великі інвестиції порівняно із звичайнимипістолетами для розпилення. Вимагає особливої уваги при

Газета "Деревообробник"

Теги та ключові фрази
Які барвники є для лаку, коротка характеристика спиртови лакі, лаки і барвники на водній основі, лак для паркету барвники, барвники для лаку, барвник для лаку, електростатична система, лаки та бейци для вікон з деревини на водній основі, бейц і лак на водній основі для покриття деревини, Яким бейцом краще бейцувати соснові двері
Більше статей за тегами


Поділіться цією інформацією в соцмережах, дякуємо за популяризацію порталу:
Також Ви можете:

Додати до закладок Підписатись Версія для друку

Коментарів немає, будьте першими та розпочніть дискусію


   



Інші статті
09.02.2010р.

Thermowood. Що це таке?

За багато тисячоліть, протягом яких людина використовує і обробляє деревину, було створено і впроваджено у виробництво не так вже й багато технологій, які означали стрибок на якісно новий рівень у цій сфері діяльності. Однією із таких технологій стало термічне модифікування деревини, завдяки якому, окрім технологічності, високої декоративності і екологічності, деревина стала ще й довговічною, а геометрія виробів з неї – постійною.

27.10.2009р.

Будуй для себе, та пам’ятай про внуків 1

Деревина – один із найкращих, перевірених віками, будівельних матеріалів. Щоб споруди з цього матеріалу служили протягом якомога довшого терміну, деревина, з якої вони споруджені, потребує захисту від біологічного, атмосферного впливу та від вогню. Нині на ринку є велика кількість засобів захисту, розроблено чимало технологій їх застосування. Ми розповімо про деякі, на наш погляд, найбільш високоефективні.

вагонка киев цена проектуємо сушильні камери
При використанні матеріалів посилання на www.derevo.info (для інтернет ресурсів з гіперссилкою) обов'язкове.
kremen-decor.com.ua